Krik . krik . krik
Family Day | HappyDuppy Day :D

Tuesday, 18 December 2012 @ 07:28 | 2 Comment [s]

Assalamualaikum :D *senyum
Haritu kan . Haritu . Aku ade family day kat Kuantan . Ekceli , takde laa family day sangat pun sebab just 3 family jer . Beria cakap family day bagaii . Gedik bhaii . 
Asal kat kuantan jer ? Sebab family mak aku ramai asal Tganu . So , kira jauh laa tu kan ? Lagipun , mak aku ade exam kat OUM .
Journey aku bermula dari Dungun (rumah atuk aku ) .


Comel jer muka adik , excited macam aku !

15/12/2012 . Sabtu 

Bertolak dari kampung , dalam pukul 11 pagi kott sebab pukul 3 tuh mak aku dah start exam . So tak boleh laa lewat sgt . On the way , takde mende pun . Sume layan earphone kat telinga tak hirau orang lain dah . Sampai tuh , berhenti makan then masuk ECM . Masuk ECM , umakkyayy ! Penuh gler orang . Punye lah sesak barak dengan manusia (ade ke istilah sesak barak ? ) Tak kesa !
Aku pun jalan2 jer lah . Aku  berpecah lah dari adk beradik aku . Aku tak minat jalan ramai-ramai . Rimas :D Tapi , amekkaww , esklator tuh padat macam sardin jer aku tgok .Nasib baik lurus jer eskalator dia , kalau tak ada yang excdent freeFree jer .
Lepas pusing-pusing , masuk Hinode Shop , beli biskut kat  Famous Amos , ngam2 ibu dah habis exam . Jadi pergi lah ambik ibu .
Lepas tu , nak pergi check in homestay . Wa cakap sama lu , ni first time aku masuk homestay . Sebab nya , ni kan melibatkan 3 family , so kalau gune homestay boley cut cost ,ye tak . Dalam otak aku ni macam2  melalut pikir pasal homestay . Tapi bila masuk jer homestay .... *sengih ..OKEIY jer . Bilik ada 3 , setiap bilik ada aircond . Okeiy ape kan . Imagination aku , makkayy , kusut glerr . Haha . tapi aku tidur atas TOTO jer . Kesian tak ?

16/12/2012 Ahad

Subuh tu aku bangun . Suasana riuh glerr sebab mak aku berkejar-kejar nak pergi exam . Aku tengok jam kat phone , baru pukul 5:30 . Eh , mak aku ni exam subuh2 hari ker ? Aku tak berdaya nak tanya sbb mamai gila baban . Lepas solat , aku tanye mak aku . 

"Ibu , lepas ni ILYA kene buat ape ? Ada apa-apa ker ? "

"Nak buat ape nye , nak pergi exam sekali ke ?*sarkastik . Pergi lah tidur tuh"
 
Omagad . Omagad . Omagad ! Aku dah dengar mcm tuh , tak hirau ape dah . ZzzzZZzzz . Tengah hari tuh , mak aku dah habis exam , pergi GIANT kejap . Semua kemaruk sangat nak beli roti-roti kat situ . Haha . Amekkaw! Banyak gler beli roti . Penuh satu trolley . Haha . Sempat gak beli aiskrim . Aumm <3 (padahal tujuan asalnya nak beli baju mandi untuk Aqeel )
17/12/2012 Isnin

Ni baru family day yang sebenarnya . Haha . Sehari jer pun , nak pergi Bukit Gambang Waterpark . Aku dah pernah pergi sekali dulu , ngan kawan-kawan , sekolah bawak . Ingat lagi , dengan AFIQAH , ILMA , NIECA . Best siaa ! Best gler . Bapak galak rabak perangai sorang-sorang . Semua lupa daratan bila jumpa air . Haha . Kami sampai dalam pukul 10 pagi terus beli tiket dan masuk .
Syafiq nak jugak :D

Kalau tak sebab nak mandi , mmg harapan aku nak pakai tudung Indon .

Ngan pelampung pun jadi ;D
Peace (Y)

Time tu kamera tak berhenti daa snap gamba . Perangai ! Aku wonder gak , waktu ngan kawan2 haritu , aku dah amik byk gambar daa , tapi kali ni pun amik lagi gambar yang sama . Alahaii :D
Lepas letak barang kat Cabana , terus terjah Coco Beach . Haha . Memang main tak hirau orang daa . Tiba2 mata tertangkap sesuatu yang menarik . Next entry aku storymolly ea ;)*gatal
Lepas tu , aku , along , acik dan syafiq pecah dua . Aku ngan Acik , Along ngan Syafiq . Aku pergi meneroka tiga2 bijik gelongsor tu Longest Canopy, Fastest Crystal, Dark Galaxy . Aku ni punya lah jerit-jerit bagai .  
"Arghhhh ! Uhuuuuuu ! Yeahaaa !!!"
 Gila semangat aku jerit tapi yang Acik ni pulak ... krik krik krik .Tak menjerit langsung ! sunyi sepi sejuk beku . Aku pulak pelik 

"Acik tak takut ke ? "

"Sikit laa *cebik mulut "



Alahai .. Haha . Pastu aku naik slider plak . Aduhmakk . Gayat beb . Aku padahal dah naik tiga kali ngan kwn2 dulu . Tapi kali ni , macam ade ulat beluncas jer dalam perut aku . Ketar-ketar . Tapi aku naik 2 kali jugak ketar-ketar pon . Haha . 
Stop jap , pergi makan sosej ngan wedges . Dah melantak sambung Family Rift plak . Haha . Penat woit panjat tangga . Nak tercabut lutut rasa . Haishh .


 Lepas tuh main kat Coco Beach jer , main ombak . Ganas ganas Ganas ! Melambung , melayang takyah cakap laa . Aku yang berat bertan-tan ni seolah-olah ringan macam kapas ja . Haha . 
Time makan tengah hari , ayah aku beli nasi ayam . Tapi aku tengok bekas dia guna kotak jer ! Tak sesuwaii langsung . Bapak kedekutt ! Aku tanye ayah aku . 

"Berapa ringgit ni ?"

"RM 8++ "

Hmm, standard laa tmpat mcm tuh . Tapi guna kotak  ? 

Sambung mandi , hujan turun ala ala manja gitu . Haha . Tapi takde sapa hirau . Semua mandi macam biasa . Lepas beberapa jam ,  aku naik berehat . Migrain datang . Tulah , gasak sangat pergi main hujan . kepala otak aku macam ade lintah jer meneroka dalam tuhh . Aku duduk jer tepi .


Lepas tuh , mak aku ajak pergi solat . Aku pun pergi tukar baju dan solat . Yang lain tak naik pon lagi . Hehe . Sementara tunggu yang lain siap , aku sempat lah abadikan nama aku kat pantai Gambang Waterpark tuh . Bajek best , mencapab jer . Alorhh , kecik jer pun . Haha . 

Poyo jer muka . Penat gila babas :O

 Lepas yang lain dah siap2 , tukar baju and balik . Penat gilerr . 

Masuk kereta terus tertidur . Sampai rumah , baring atas kalit . Pergghhh ! Baru rasa lenguh lengah dia . Makk aii , paralysed aku rasa sekejap . Sebelum tidur tu physiotherapist saya pesan suruh isi kaki tinggi sikit . Baru hilang sikit lenguh tu . Haha <3

Okeiy , tu jer aku nak cerita . Tak menarik pun , but I'm typing with smile . Kau bosan ? Kesah pulak aku . Jumpa lagi di next entry . (ingat nak tulis XOXO macam dalam Istanbul Aku Datang , tapi rasa gedik pulak , so CANCEL . Haha ) Salam ;D 


Older Post | Newer Post

just typical yaya and i love the way i am ❤

Entry Tumblr

  • Cendawan bergerak :D
  • *Nothing to display*
  • Kenal Ayuni and Lyana Evans ?? *angkatkeningtinggi...
  • Cerita TAZKIRAH MAGHRIB dulu tuhh by Shafiq
  • In love ?? Err =='
  • 4 Ak 2012 >>> Melabuhkan tiraii . Sobs
  • FAIL Arab Tinggi >> Sabar jew lah :D
  • GEmpar !! Teori kemunculan DAJJAL di SUKAN OLIMPIK...
  • DupDapDupDap>>>Majlis Khatam Al-Quran ;)
  • *Kriut.Kriut Penatnyaa shopping !!



  • The Credits!

    Template by : Sharanichi Potter
    Header By: Damia
    Re-Edited : Ilya:)

    Best View at GOOGLE CHROME (: